ReadyWeb - תכננו את האתר שלכם

לפניכם רשימה חלקית של הקומפוננטות המרכיבות את האתר שלכם. המשימה כעת היא לצמצם ולקחת רק מה שרלוונטי לקידום העסק שלכם. לזה אנחנו קוראות תהליך אפיון.
אנחנו מזמינות אתכם לפגישה בה נשב על כוס קפה (או תה צמחים), נשמע על הלקוחות שלכם, הצרכים, המתחרים, תספרו לנו למה דווקא אתם?
ואז, יחד, נעבור על רשימת הקומפוננטות ונרכיב מהן אתר שיבליט את התועלות שלכם ללקוח, יחזק את התדמית המקצועית שלכם וימיר כמה שיותר גולשים לפניות ממשיות.

בינתיים, התרשמו מהמפרט שבנינו עבורכם וסמנו לעצמכם נקודות לשיחה המשותפת שלנו:

סליידר תוכן בעמוד הבית
עמוד הבית - סליידר תוכן
סליידר תוכן בעמוד הבית
עמוד הבית - סליידר תוכן

עמוד הבית משמש כחלון ראווה של האתר, תפקידו לשקף בצורה ברורה מה נמצא באתר ולגרום לגולש להמשיך לחלחל פנימה.
אחד הכלים הנפוצים כיום להציג תכנים / שירותים / תועלות ללקוח בשטח החם ביותר של האתר הוא - סליידר תוכן.

הסליידר מכיל מספר (רצוי מצומצם) של שקופיות אשר מתחלפות באופן אוטומטי ומאפשרות הצצה של הגולש לתוכן האתר.
כל שקופית מכילה תמונה, כותרת ברורה, טקסט קצר (טיזר) ולינק להמשך קריאה.

תיבות לקידום תכנים בדף הבית
עמוד הבית - תיבות לקידום תכנים
תיבות לקידום תכנים בדף הבית
עמוד הבית - תיבות לקידום תכנים

תיבות אלה משמשות מעין חלונות הצצה אל תוכן האתר, תפקידן למשוך את הגולש להמשך קריאה ופעולה בעמודים הפנימיים.
ניתן לבחור את מספר התיבות בהתאם לעיצוב ולצורך של העסק.
כל תיבה מכילה: תמונה, כותרת מזמינה, טקסט קצר (טיזר) ולינק להמשך קריאה בעמוד הרלוונטי בתוך האתר.
דוגמאות לשימוש בתיבות הקידום:
שתי תיבות להצגת שני השירותים העיקריים של העסק לקהלי יעד שונים.
שתי תיבות להצגת 2 התועלות העיקריות שהעסק מספק.
ארבע תיבות להצגת 4 פרויקטים אחרונים מעניינים, ארבע עבודות חדשות, 4 פוסטים מעניינים מהבלוג וכן הלאה.

טופס הרשמה לעדכונים
הרשמה לעדכונים
טופס הרשמה לעדכונים
הרשמה לעדכונים

טופס הרשמה לרשימת תפוצה הינו כלי רב עצמה בשיווק העסק, למי שיודע להשתמש בו ומוכן להשקיע את המשאבים הדרושים.

אז ראשית איך זה עובד?
טופס קצרצר המזמין את הגולש שהגיע לביקור באתר להזין את שמו, כתובת הדוא"ל שלו ולאשר קבלת מידע שיווקי. פרטי כל הגולשים שמילאו את הטופס נשמרים במערכת בטבלה מסודרת, הניתנת לצפייה בממשק הניהול ולייצוא לקובץ אקסל.

ועכשיו - מה עושים עם הרשימה הזו?
או! זו שאלה חשובה, שימו לב לתשובה:
כל דבר שיכול לחזק את הקשר עם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.
וזה אומר קודם כל שכדי לגרום לגולש להירשם אתם צריכים להיות ממש יצירתיים ולא להתבייש להשתמש בפיתיון כדוגמת מדריך חינמי, טיפים למייל, מתנה, הנחה על רכישה ועוד...
מהרגע שיש לכם רשימה, זה הזמן להתחיל לטפח את הקשר. כשהעיקרון המוביל הוא תמיד לתת יותר מאשר לקחת (ממש כמו בחיים).

רבות נכתב ונאמר על ניהול רשימות תפוצה, כתיבת ניוזלטרים וכד', אם זה כיוון רלוונטי עבורכם - צאו לקרוא על כך ברשת.

אנשים / צוות
אנשים / צוות

עמוד ובו רשימת אנשים המוצגים ע"י שם, תמונה, תיאור, דוא"ל ואתר אישי.

בעמוד זה כדאי להשתמש כשיש שניים או יותר עובדים / אנשי צוות / שותפים בעסק.
התצוגה מאפשרת לספק פרטים כלליים ופרטי קשר של כל אחד מהם.

כל השדות, למעט שם איש הצוות, הינם שדות רשות שאינכם חייבים למלא, אבל אנחנו מאוד ממליצות לא לוותר על שם, תמונה (שמייצרת אמון) ועל כמה מילים מתארות.

גלריית תמונות צפות
גלריית תמונות צפות
גלריית תמונות צפות
גלריית תמונות צפות

גלרייה של תמונות המוצגות בגריד (שורות וטורים).
ניתן לחלק את התמונות לאבומים לפי נושא / תחום.
בלחיצה על תמונה היא גדלה ושאר המסך מוחשך וניתן לדפדף בין התמונות השונות.

מספר אלמנטים שכדאי לדעת על בחירת תמונות לגלריה:

  1. איכות התמונות חשובה ביותר ומשפיעה על תדמית העסק כולו.
  2. רצוי להזין לכל אלבום תמונות בפרופורציות זהות (שילוב של תמונות אופקיות, אנכיות ומרובעות יוצר עמוד פחות הרמוני לעין).
  3. יש לשמור את התמונות ברזולוציה מתאימה לאינטרנט (לא להעלות תמונות כבדות מדי)
  4. כדאי להכין לכל תמונה שם בעל משמעות לקידום האתר שיוזן בשדות המיועדים לכך ואשר משפיע על הקידום האורגני של האתר.

 

גלריית תמונות - דפדוף
גלריית תמונות - דפדוף
גלריית תמונות - דפדוף
גלריית תמונות - דפדוף

גלריית תמונות בה התמונות הקטנות מוצגות בסרט נע (סטריפ), בלחיצה על תמונה היא מופיעה באותו עמוד בגדול.
בשונה מגלריית הגריד, כאן התמונות לא נפתחות למלוא גודלן ויש לכך יתרונות וחסרונות, תלוי באיכות ובסוג התמונות שלכם ובמטרת הגלרייה. אנחנו כמובן נוכל לעזור לכם לבחור את זו המתאימה יותר לצרכיכם.

מספר אלמנטים שכדאי לדעת על בחירת תמונות לגלריה:

  1. איכות התמונות חשובה ביותר ומשפיעה על תדמית העסק כולו.
  2. רצוי להזין לכל אלבום תמונות בפרופורציות זהות (שילוב של תמונות אופקיות, אנכיות ומרובעות יוצר עמוד פחות הרמוני לעין).
  3. יש לשמור את התמונות ברזולוציה מתאימה לאינטרנט (לא להעלות תמונות כבדות מדי)
  4. כדאי להכין לכל תמונה שם בעל משמעות לקידום האתר שיוזן בשדות המיועדים לכך ואשר משפיע על הקידום האורגני של האתר.

 

עמוד מאמרים
מאמרים / כתבות
עמוד מאמרים
מאמרים / כתבות

עמוד ובו רשימה של מאמרים, כל מאמר מוצג ע"י כותרת, תאריך, שם הכותב, מקור המאמר, תמונה ותקציר.
לחיצה על שם המאמר מובילה לעמוד המאמר המלא ובו ניתן לשלב לצד הטקסט גם תמונות וסרטונים מוטמעים מיוטיוב.

יתרונות של כתיבת מאמרים / כתבות באתר:

  1. כתיבת מאמר או כתבה הינה במה להפגנת מקצועיות וידע.
  2. הזדמנות לשכנע את הלקוח בנחיצות השירות המוצע.
  3. יצירת אמון של הלקוח בבית העסק.
  4. הזדמנות "לספר" למנועי החיפוש במה אתם עוסקים ולתרום לקידומו האורגני של האתר.

 

עמוד לוגואים של לקוחות
לקוחות
עמוד לוגואים של לקוחות
לקוחות

עמוד ובו תצוגת "גריד" של לוגואים של לקוחות העסק.

בתצוגה מופיע שם הלקוח ותמונת הלוגו, לחיצה על הלוגו מובילה לאתר של הלקוח שנפתח בחלון נפרד בדפדפן.

כדאי להשתמש בקומפוננטה הזו כאשר יש כמות ואיכות מרשימה של לקוחות, כשיש במה להתגאות. אם אתם עסק מתחיל או שעבדתם עד כה עם לקוחות שאינם מוכרים, נמליץ לכם להשתמש בעמוד ההמלצות.

 

 

פוסט בבלוג עם אפשרות תגובה
בלוג
פוסט בבלוג עם אפשרות תגובה
בלוג

בלוג מהווה פלטפורמה מצוינת לכתיבה של חומרים אישיים, הכוללים: דעות, חוויות, סיקור של אירועים, סיפורי מקרה, מידע שימושי, טיפים ועוד.
זוהי במה נהדרת להפגנת ידע ומקצועיות וכלי תקשורת מצוין עם הגולשים.
כתיבה בבלוג מאפשרת לכם לייצר תוכן רלוונטי (שיאונדקס גם ע"י מנועי החיפוש) בלי להיות מחוייבים לכתיבה מעונבת של מאמרים.

בלוג דורש תחזוקה שוטפת: רצוי שאחת לתקופה לא ארוכה יתווסף אליו פוסט, אחרת יעשה רושם לא מעודכן.

פוסט יכול להיות גם אוסף של צילומים או אפילו סרטון וידיאו.

באפשרותכם לפתוח את הבלוג לתגובות הגולשים.

תצוגת פרויקטים באתר
פרויקטים
תצוגת פרויקטים באתר
פרויקטים

בעמוד זה תופיע רשימת כל הפרויקטים שלכם.
כל פרויקט יוצג ע"י שם הפרויקט, תמונה ותקציר מהתוכן המלא.

בלחיצה על שם הפרויקט מגיעים לעמוד המלא של הפרויקט ובו: שם הפרויקט, תמונות נוספות של הפרויקט ותיאור בו ניתן להזין טקסט, תמונות וסרטון וידאו מוטמע מיוטיוב.

עמוד אודות
פרופיל / אודות
עמוד אודות
פרופיל / אודות

זה המקום לספר מי אתם.
לספר על עצמכם כאנשי מקצוע וכאנשים פרטיים, על לימודים רלוונטיים, תעודות שצברתם וניסיון תעסוקתי, על החזון שלכם, על סיפור הקמת החברה והשירותים שהיא נותנת וכל דבר שנראה לכם רלוונטי לגולשים שלכם, כשהמטרה, ממש כמו במפגש פנים אל פנים, להכיר קצת יותר טוב ולייצר אמון שיאפשר המשך התקשרות.

כל אחד, על-פי אופיו ומידת החשיפה לה מוכן יבחר מה לספר ובאיזו נימה. על תמונה - אל תוותרו.

זכרו שאנשים עושים עסקים עם אנשים וחשוב להם לדעת מי אתם.

 

עמוד המלצות של לקוחות
המלצות / עדויות
עמוד המלצות של לקוחות
המלצות / עדויות

אסופה של המלצות מפי לקוחות או עדויות של אנשים אודות השירות / המוצרים של העסק שלכם.
ברשימה מופיע הציטוט ושם הממליץ.

מיותר להסביר את יתרונות העמוד הזה, אם ממליצים עליכם באמת - כדאי שהגולשים שלכם ידעו על זה.

באפשרותכם להוסיף כפתור "הוספת המלצה" עבור הלקוחות הקיימים שלכם, בלחיצה על הכפתור נפתח טופס להוספת המלצה אליו תפנו את לקוחותיכם המרוצים.
ההמלצה תשלח אליכם למייל ואתם תבחרו אם להזינה לעמוד ההמלצות.

עמוד קישורים שימושיים באתר
קישורים
עמוד קישורים שימושיים באתר
קישורים

אוסף של קישורים רלוונטיים לנושא האתר.
הקישורים נותנים לגולש ערך מוסף ומרחיבים עבורו את יריעת הגלישה. אלה יכולים להיות קישורים למאמרים ואתרי ידע, לכתבות ברשת, לחנויות המספקות ציוד משלים, לשותפים עסקיים, שירותים משלימים ועוד.

בעמוד מוצג שם הקישור, אשר בלחיצה מוביל לאתר החיצוני, ותיאור של הקישור המאפשר לכם לספר מדוע אתם ממליצים על האתר.

עמוד שאלות ותשובות
שאלות נפוצות - FAQ
עמוד שאלות ותשובות
שאלות נפוצות - FAQ

עמוד ובו רשימת שאלות, בלחיצה על שאלה נפתחת מתחתיה התשובה (מעין אקורדיון).

באפשרותכם להוסיף כפתור "יש לי שאלה" שיוביל לטופס שליחת שאלה. אתם תקבלו מהגולשים שלכם את השאלות אל המייל ותגיבו בהתאם:

  1. תשיבו למייל עם תשובה מקצועית ומשכנעת.
  2. תחליטו אם שאלה זו נפוצה וראויה מספיק להיכלל ברשימת השאלות הנפוצות באתר ותזינו אותה לעמוד השאלות הנפוצות.

יתרונות השאלות הנפוצות:

  1. העברת מידע חשוב ללקוחות הפוטנציאליים.
  2. הפגנת ידע ומתן ערך מוסף לגולש.
  3. יצירת אינטראקציה עם הגולשים, יצירת אמון.
  4. מסייע לקידום האורגני של האתר.
קטלוג מוצרים
קטלוג מוצרים
קטלוג מוצרים
קטלוג מוצרים

הקטלוג מתאים לעסקים המציעים מוצרים להזמנה דרך האתר ורכישה ישירה מבית העסק, אבל לא רק.
עם קצת דמיון ויצירתיות ניתן להשתמש בקטלוג גם למטרות שונות. לדוגמא, לקוחות שהקימו אתר תיירותי בחרו להגיש מידע אודות צמחי המרפא והבושם הגדלים במקום בצורת קטלוג, גם פרויקטים, עבודות יד, ספרים ופריטים מגוונים אחרים ניתנים להצגה בקטלוג.

בעמוד הראשי של הקטלוג מוצגים כל המוצרים ע"י: שם המוצר, תמונה ומחיר (אופציונאלי).
בלחיצה על שם המוצר מגיעים לעמוד המלא ובו פרטים אודות המוצר: שם המוצר, תמונות, תיאור, מחיר רגיל ומחיר לאחר הנחה (שדות שלא יוזנו לא יוצגו).

באפשרותכם לבחור אם להציג כפתור "הזמנת מוצר" אשר בלחיצה עליו יפתח חלון ובו טופס הזמנה. ההזמנה תשלח אליכם אל תיבת המייל, רשימת כל ההזמנות מהאתר נשמרת במערכת, ניתנת לצפייה ולייצוא לקובץ אקסל.

 

עמוד יצירת קשר באתר
יצירת קשר
עמוד יצירת קשר באתר
יצירת קשר

עמוד ובו פרטי יצירת הקשר של העסק וטופס יצירת קשר עם השדות הבאים למילוי ע"י הגולש: שם, טלפון, דוא"ל ותוכן ההודעה.

פניות הגולשים מגיעות לתיבת המייל שלכם וגם נשמרות במערכת וניתנות לצפייה / הורדה לקובץ אקסל.

במידה ומיקום העסק חשוב ללקוחותיכם, אנו ממליצות להטמיע מפה של -Google maps והסבר על דרכי הגעה.

עורך טקסט בממשק הניהול של האתר
ממשק ניהול נוח ועורך טקסט
עורך טקסט בממשק הניהול של האתר
ממשק ניהול נוח ועורך טקסט

ניהול האתר, הזנת תכנים ועריכת שינויים נעשים תוך כדי גלישה באתר, דרך ממשק ניהול מאוד ידידותי. מכל מקום ובכל מחשב המחובר לאינטרנט תוכלו להיכנס לממשק באמצעות שם משתמש וסיסמה ולבצע שינויים.

לרשותכם עורך טקסט הכולל אפשרויות רבות:

  • כותרות משנה
  • הדגשה (B)
  • כתב נטוי (I)
  • כתב עילי /תחתי
  • רשימה ממוספרת / רשימת בולטים
  • קישורים
  • תמונות (העלאה ישירה מהמחשב שלכם ושליטה בגודל ומיקום)
  • הטמעה של קובץ פלאש
  • הטמעה של סרטון מיוטיוב
  • יישור טקסט / פיסקה
  • טבלאות

 

סטטיסטיקות של גוגל אנליטיקס באתר
סטטיסטיקה של כניסות לאתר
סטטיסטיקות של גוגל אנליטיקס באתר
סטטיסטיקה של כניסות לאתר

התממשקות לכלי הסטטיסטיקות המצוין והחינמי של גוגל - GoogleAnalytics מאפשר לכם לאתר מהיכן מגיעים הגולשים וללמוד על התנהגותם באתר שלכם: באילו עמודים שוהים יותר, על אילו מדלגים, כמה לחצו על כפתור / לינק מסוים ועוד ועוד.

אתם יכולים להתרשם באתר של Google analytics ממגוון כלי הניתוח הקיימים.

שיתוף ברשתות חברתיות
שיתוף ברשתות חברתיות
שיתוף ברשתות חברתיות
שיתוף ברשתות חברתיות

האפשרות עבור הגולשים באתר שלכם לשתף את התוכן ברשתות חברתיות - זמינה ונוחה מתמיד.

בכל עמוד בו נמצא הגולש תופיע בצד שמאל של המסך רשימת הרשתות החברתיות שתבחרו.
בלחיצה על האייקון הרצוי יפתח חלון השיתוף עם אפשרות לכתוב כמה מילים ופשוט - לשתף.

בתהליך האפיון תקבלו את הרשימה המלאה של הרשתות החברתיות האפשרויות ותבחרו ביניהן את הרלוונטיות עבור הגולשים שלכם.

 

הזנה של תגיות מטה לטובת הקידום האורגני של האתר
תגיות מטה לטובת קידום האתר
הזנה של תגיות מטה לטובת הקידום האורגני של האתר
תגיות מטה לטובת קידום האתר

לטובת הקידום האורגני של האתר שלכם, יש מספר פעולות פשוטות ברמת הזנת התוכן שכדאי לעשות: הזנה של 3 תגיות מטה (meta tags) הבאות:

  1. מילות חיפוש רלוונטיות לתוכן.
  2. תיאור התוכן במשפט קצר אחד.
  3. כותרת העמוד בדפדפן.

בתשתית האתר שלכם יופיע חלון ובו שלושה שדות להזנת התגיות, כמובן שכדאי לקרוא ולהבין קצת יותר על קידום אורגני או להיוועץ עם איש מקצוע בתחום שיסייע לכם במלאכת הבחירה והניסוח של המשפטים.

לוח אירועים באתר
לוח אירועים
לוח אירועים באתר
לוח אירועים

לוח האירועים מציג את כל האירועים בתצוגה חודשית, שבועית, יומית או שנתית.

בלחיצה על שם האירוע מגיעים לעמוד האירוע ובו ניתן להזין טקסט, תמונות, ודיאו מוטמע מיוטיוב כבכל עמוד תוכן רגיל.

יש אפשרות להציג את הלוח המוקטן בתיבה בעמוד הבית.

תיבת מעריצים של פייסבוק
Like Box של פייסבוק
תיבת מעריצים של פייסבוק
Like Box של פייסבוק

אם יש לכם עמוד פייסבוק פעיל כדאי לתת אפשרות הצצה אליו באתר שלכם, את זה עושים באמצעות "Like box".

ניתן לבחור האם להציג גם את זרם החדשות מהעמוד שלכם או רק את הכותרת וכמה פרצופים אקראיים מהמעריצים של העמוד.

התיבה ממוקמת בעמוד הבית ובעמוד יצירת קשר.